TIK jeung Profesionalisme
Guru
Ku: Nina Rahayu Nadea
Kasalempang
jeung kahariwang kungsi ngamomotan para guru, khususna guru TIK. Ku ayana kurikulum anyar, kurikulum 2013. Dina
éta
kurikulum téh
dipertélakeun
yén
pelajaran TIK teu natrat aya-ngajanggélék dina éta kurikulum. Kasalempang anu
kacida gedéna
téh
tinangtu waé
dina perkara program sértifikasi. Salaku guru, pasti kabéh hayang ngiluan éta
program anu diayakeun ku pamaréntah sorangan. Program anu diayakeun sangkan
guru leuwih parigel jeung bisa jadi guru anu profésional. Tapi kuayana kurikulum
2013, pangharepan téh pugag.
Tapi teu
burung kasalempang jeung kahariwang téh saeutik-saeutik ngaleungit. Ngaleungit
kuayana kawijakan pamaréntah, réhna sakabéh guru TIK anu geus nyoko kana
aturan sertifikasi bisa ngiluan éta program pamaréntah.
Sanajan tisaméméh mula, loba adurényom perkara guru TIK. Ti mimiti sina
pindah ngiluan mata pelajaran anu lain anu sakirana kacangking ku maranéhna,
ngindung ka SMK. Tug pamustungan angger nyekel palajaran TIK.
Anu leuwih ngondang
kabagja, réhna
maranéhna
anu ngajar Tik bisa longsong dada kusabab bisa ngiluan PLPG. Maranéhna
kapanggil ku program PLPG. Ti mimiti
pendataan. Ngiluan UKA, sarta lulus tur bisa ngiluan program PLPG anu kacida
diantina ku sakabéh guru anu antukna bisa ngalaksanakeun program sertifikasi.
PLPG
téh congona jeung jalan pikeun
ngalaksanakeun sakabéh kagiatan anu kacida pentingna. Lantaran anu lulus PLPG téh
bisa meunang sértifikat pendidik. Ciri yén manéhna geus lulus banglus, ciri
maranéhna
téh
hiji guru anu profésioal. Anu ujung-ujungna tinangtu maranéhna
ngabogaan hak pikeun meunang tunjangan sértifikasi.
Kasalempang
téh
pasti waé
ngamomotan para guru TIK. Sieun. Inggis maranéhna teu bisa ngiluan program sértifikasi.
Tapi kuayana maranéhna dipanggil PLPG, ngajadikeun ciri yén
maranéhna
insya alloh bisa mareunang tunjangan saperti guru-guru anu geus ngalaksanakeun
program sértifikasi.
Kukituna kasejahteraan anu dipiharep bisa karasa ku maranéhna.
Ari
anu jadi kabagja pikeun para guru TIK téh pan geus pada apal ti samameh mula.
Yén
dina kurikulum 2013 pangajaran TIK téh teu diasupkeun kana mata pelajaran
khusus anu asalna mandiri. Sananjan pelajaran TIK bisa waé
diajarkeun ka anak didik sanajan teu aya dina kurikulum 2013, gumantung kana
kawijakan pamingpin sakola. Sanajan enya anu ngalakasanakeun kurikulum 2013 téh
teu saratus persén. Réhna anu ngalaksanakeun kurikulum 2013 téh
sakola anu ditunjuk atawa anu siap ngalaksanakeun kurikulum 2013. Jadi teu anéh
lamun ayeuna téh di sakola aya nu maké kurikulum anyar atawa aya ogé
anu maké
kurikulum heubeul.
Kuayana
panggilan peserta PLPG keur guru TIK aya anu noélan kana haté.
Naha enya di dituna téh
maranéhna
digecek, dibéré
pangaweruh anu bener-bener ngeunaaan kurikulum? Pan pangalam anu geus-geus PLPG
teh hiji cara pikeun ngajadikeun guru ngabogaan ajén anu luhur, bisa ningkatkeun
kaparigelan widang ngajarna ku jalan ngalaksanakeun sakabéh
kagiatan anu geus disadiakeun di ajang PLPG. Ari anu diajarkeun téh
pan jejer anu dibejerbéaskeun tina kurikulum téa. Ari anu jadi hemengna? Pan geus apal yén TIK téh teu aya dina kurikulum 2013.
Duka teuing ketang lamun angger maké kurikulum hebeul mah. Tojaiyah
meureun ngaranna. Ari kurikulum 2013, tapi anu dijabarkan kurikulum heubeul.
Ah, percayakeun kétang kabéh ka para pangaping di PLPG. Percaya
maranéhna
kapilih pikeun bisa ngajadikeun guru-guru TIK téh jadi guru anu profésional
anu ahli dina widangna téa. Sangkan dina prugna ancrub, aub di lapangan para guru
bisa nerapkeun sakabéh kamampuh anu geus kacangking waktu PLPG.
Atoh
kacida. Pasti waktu maranéhna kapanggil jadi peserta PLPG. Teu kitu kumaha. Apanan
maranéhna
geus uculan waktu, tanaga jeung béa pikeun ngalaksanakeun sakabéh kagiatan saacan bisa miang ka tempat PLPG. Ti
mimiti pendataan, seleksi administrasi, tés Uka. Éta kacida geus nyieun dada
dagdigdud alahbatan dikendaangan goong. Alhamdulillah anu bisa lulus UKA sarta
antukna bisa ngiluan PLPG. Bareng ngalaksanakeun PLPG jeung peserta PLPG taun
kamarina anu teu lulus. Kulantaran loba diantaran anu teu lulus UKA, antukna
teu bisa nuluykeun lampah, ngiluan PLPG. Atuh nu ngiluan PLPG tong waka bungah
bungangang. Lantaran pikeun bisa
ngarasaan tunjangan sértifikasi téa, maranéhna kudu sah atawa kudu lulus
heula ngiluan PLPG. Tur dibuktikeun ku mibogana sértifikat pendidikan ‘bukti
maranéhna
guru profésional’.
Jadi
intina pikeun bisa ngarasaan tunjangan sértifikasi téh. Loba pisan saratna. Pon
kitu deui anu miboga sértifikat pendidik tong waka atoh. Lantaran maranéhna
kudu bisa nyumponan sarat. Nyaéta kudu sanggup nohonan jam ngajar anu
lobana 24 jam. Jadi tong anéh lamun nepi ka danget ayeuna loba kénéh
guru anu geus ngabogaan sértifikat pendidik, profésional, tapi teu bisa
ngarasakeun nikmatna tunjangan sertifikasi. Anu jadi margalantaranna mah nyaéta Loba guru anu can bisa nohonan 24 jam.
Kuayana
guru TIK anu dipanggil PLPG téh jadi tanda tanya aku kacida gedéna.
Naha enya maranéhna téh engké lamun geus lulus sarta ngabogaan
sertifikat pendidik bisa meunang tunjangan? Naha bisa guru TIK anu geus miboga
sertifikat pendidik disebut guru profesional, bari jeung teu ancrub ka lapangan
lantaran teu aya pangajaran TIK?
Mugia
waé
dipanggilna guru TIK pikeun ngiluan PLPG téh lain ngan saukur ngabebenah
haté.
Mépéndé sangkan saré tibra saheulaanan. Tapi anu
leuwih penting, pamaréntah
bener-bener merhatikeun maranéhna,
tur heunteu ngarugikeun para guru. Amin.***
Tidak ada komentar:
Posting Komentar