Senin, 20 Februari 2017

Potret Dunya Atikan Firda

Dunya Atikan Firda. Dimuat di Tribun Jabar, 18-Februari 2017. Bahasan kana Carpon 'Nu Muguran Samemeh Mangkak'. Hatur nuhun Tribun Jabar. Hatur nuhun Kang Cecep Burdansyah oge ais pangampih Tribun sanesna.



Potret Dunya Atikan Firda
Ku Nina Rahayu Nadéa
Bahasan kana carpon- Nu Muguran Saméméh Mangkak. Dimuat di Tribun Jabar, Salasa 7 Fébruari- Kemis 9 Fébruari 2017
                Firda Aulia. Ngahaja nyieun carpon jejer pendidikan. Pikeun ngageuing ka pamaréntah ngeunaan dunya atikan jaman ayeuna meureun. Pan guru téh kuduna digugu jeung ditiru. Tapi ku jaman ayeuna ajén guru mémang geus nyirorot. Loba barudak anu teu sieun ku guru. Béda jeung baheula. Guru kacida dipihormatna.
                Guru numutkeun Undang-undang nomor 14 Taun 2005:  pendidik profesional dengan tugas utama mendidik, mengajar, membimbing, mengarahkan, melatih, menilai dan mengevaluasi peserta didik pada pendidikan anak usia dini jalur pendidikan formal, pendidikan dasar dan pendidikan menengah.
                Tugas guru  sabenerna lain ngan saukur ngajar wungkul tapi aya nu leuwih ti éta. Ngatik ngadidik barudak dina perkara ahlak. Penting, sangkan teu kabaud ku hal négatif. Matakna pamaréntah nerapkan pendidikan karakter. Pendidikan karakter dipiharep mampuh ningkatkeun ahlak barudak nu beuki pikahariwangeun. Hal éta anu nyababkeun pamaréntah nyieun kamandang sangkan ngayakeun sakola full day. 
                Dina carpon ieu? tugas guru anu  ngadidik téh katémbong lebah ngolo tokoh ‘kuring’ sangkan terus sakola. Malah wani nyumputkeun masalah nu keur karandapan ku muridna. Nyaéta masalah  kakeunaan narkoba, améh teu dikaluarkeun ti sakola. Ngan éta lebah ngajak, ngolo, beut asa teu matut.
“Wina téh pan jangji  ka Bapa badé leres semester ayeuna mah. Matak énjing mah kedah sakola nya. Bapa sono.”
Dina enyana gé guru nitah asup sakola ka muridna. Asa teu kudu maké kecap sono sagala.  Tapi kahemeng éta téh kajawab, waktu maca carpon saterusna. Yén geuning aya hubungan khusus antara kuring nu ngaran Wina jeung guruna nu ngaran Pa Yayan. Lain hubungan murid jeung guru wungkul. Aya hubungan antara awéwé-lalaki, ngeunaan rasa kasuka. Sanajan teu dicaritakeun  kabogoh heunteuna. Da dina endingna mah geuning Pa Yayan teu jadi milih Wina, anggur milih awéwé lain nu dijilbab sarta bulan hareup rék kawin. Dipapantes boga hubungan téh pédah manggih kalimah:
....basa harita dilalahun ku pa Yayan di kosanna. Leungeunna nu lemes ngusapan sagala rasa, ngayun ngambing sukma  nu hanaang ku  asih.....
Geus matak geregeteun deui waé. Pa Yayan salaku guru anu kuduna méré conto nu bener piraku wani ngalakukeun kitu ka muridna. Ah, lain eunteung keur urang saréréa.  
                Ngahaja lain ngan saukur nyaritakeun perkara pendidikan wungkul, tapi diadumaniskeun jeung masalah asmara. Méh pogot nu maca. Numutkeun Adang S, dina buku ‘Diajar Ngarang Carita Pondok’ Penerbit Pustaka Buana (kaca 4), aya sababaraha patokan anu bisa nyumponan sarat hiji carita pondok. Salah sahijina limited focus: nu maca nuturkeun  hiji tokoh utama nyaéta kuring sanajan nu ngarang ngagunakeun tokoh séjén. Konsisten ti awal nepi ka ahir, nu maca digiring nuturkeun tokoh kuring.
                 Aya sababaraha kecap salah ketik. Misalna lalanjug kuduna lalanjung. Aingah meureun kuduna aing mah, nglalakon kuduna ngalalakon. Alusna dina ieu carita, nyaéta nyaritakeun saujratna perkara anu kaalaman ku barudak sakola ayeuna. Narkoba, tawuran main gadget geus biasa. Masalah anu sabenerna lain ngan saukur dipikiran ku guru tapi ogé ku kolotna sorangan di imah. Kulawarga kudu méré perhatian anu leuwih. Lain ngan saukur diwowoy ku duit.   Siga dina ieu carita Wina kabaud ku hal négatif lantaran teu aya kaasih ti indungna. Dina kanyataanna, loba barudak anu bermasalah di sakolana lantaran  broken home. Kurang perhatian ti indung bapakna.
                Salaku guru dina ieu carita mémang geus alus dina  ngolo kuring sangkan sakola deui. Méméh budak disérénkeun ka bépé atawa kepala sakola, inyana leukeun mamatahan tur méré panyumanget  sangkan  asup deui sakola. Ku cara méré perhatian. Kudu diinget perhatian ti guru kudu nétral tong pro kanu itu kontra kanu ieu. Kudu walatra.
                Mamatahan budak ku cara anu leuleuy anu dipiharep budak bisa sadar. Balik ka jati dirina salaku pelajar. Ari pelajar mah  hirupna lain di jalan, gaul jeung botol atawa obat-obat terlarang. Tapi gaul jeung barudak di lingkungan sakola jeung buku pelajaran.
                Kaayeunakeun loba kasus anu matak muriding bulu punduk. Kasus anu dilakukeun guru ka muridna, misalna asusila atawa kekerasan fisik. Kudu diingetan deui yén syarat jadi guru  nyaéta:
1.       Guru kudu ngabogaan poténsi akademik, ngaliwatan sakola mininal S-1 atawa D4
2.       Guru kudu ngabogaan kompeténsi pédagogik, kepribadian, sosial jeung profésional
Pédagogik nyaéta kamampuh guru ngelola pembelajaran.
Kepribadian nyaéta mibanda sikap  suri tauladan keur barudak, tur jadi picontoeun.
Profésional nyaéta mampuh neuleuman jejer atawa materi anu dibikeun ka barudak.
Sosial nyaéta kamampuh guru pikeun hirup kumbuh babarengan sili ajénan antara murid, guru ogé lingkungan sabudeureunna.
3.       Ngabogaan sertifikat pendidik.
4.       Séhat jasmani jeung rohani.
5.       Mampuh ngawujudkun tujuan pendidikan nasional.
Éta syarat kacida pentingna tur wajib kapimilik ku guru. Nu dipiharep mampuh ngungkulan masalah dina widang atikan jaman kiwari.***

Nina Rahayu Nadéa. Nulis dina bahasa Indonesia jeung bahasa Sunda. Tulisanna dimuat di:  Pikiran Rakyat, Galamedia, Kabar Priangan, Majalah Kartini, Analisa Medan, Radar Bojonegoro, Majalah Potret Banda Aceh, Majalah Baca Banda Aceh, Suara Karya, Suara Daerah, Majalah Kandaga, Majalah Mangle, SundaMidang, Galura,  Tabloid Ganesha, Tribun Jabar, Koran Merapi Yogyakarta, Majalah HAI, Majalah Loka Tasikmalaya, Majalah Guneman,  Sastra Sumbar, Majalah Bobo, Buletin Jejak, KOMPAS, Kedaulatan Rakyat, Solo Pos, Joglo Semar, Radar Bayuwangi, jrrd

Tidak ada komentar:

Posting Komentar