Kurikulum
2013
Ku
Nina Rahayu Nadéa
Sanajan loba adu rényom
merkarakeun kurikulum 2013. Tapi pamaréntah keukeuh kana pamadeganna,
ngaganti kurikulum KTSP (Kurikulum
Tingkat Satuan Pendidikan) ku kurikulum anyar, kurikulum 2013 téa.
Lain perkara gampang sangkan kurikulum 2013 bisa ditampa ku balaréa.
Kusabab dina kanyataan masih kénéh loba sakola anu sarana
prasaranana can nyumponan kana sakolo anu luyu jeung kahayang kurikulum 2013.
Contona waé
ayeuna, loba sakola anu pugag dina ngahangkeutkeun pagawéan lantaran buku siswa ogé buku guru can datang walatra
ka tiap sakola. Éta conto nu leutikna.
Nu kacida riweuhna kuayana ganti
kurikulum téh,
tinangtu waé
guru salaku pamaén petingan pendidikan anu aya di lapangan. Nya maranéhna
pisan anu ngarasakeun kumaha sabenerna, alus heunteuna kurikulum 2013. Sanajan
dina kanyataan kurikulum misalna waé disebut teu cocog angger ‘kapaksa’
ditarimakeun, lantaran geus kahayangna nu di luhur. Da jeung enyana kurikulum
2013 téh
asa gancang teuing dilarapkeun di sakola. Padahal tiap sakola can dadahut dina
raraga kadatangan kurikulum anyar. Karek ge taram-taram kana kurikulum KTSP,
ayeuna geus ganti kurikulum anyar deui. Tinangtu wae masih loba nu poékeun utamana lebah méré
penilaian ka siswa pon kitu deui dina nyieun administrasina. Sanajan enya
sosialisasi, pelatihan ngeunaan kurikulum anyar hangkeut diayakeun, angger loba
nu can paham pisan.
Ari dina kurikulum 2013 téh, méré kabébasan siswa saloba-lobana
pikeun ‘berekspresi’. Siswa kudu
aktif kana naon rupa pembelajaran. Kudu naluntik sarta nuntaskeun masalah ku
sorangan. Kitu deui lebah néangan informasi, média
internét
kacida dibutuhkeuna pikeun ngamajukeun pikiran. Tapi coba waé
titénan
naha kabéh
sakola mampuh nyadiakeun sarana internét? Dina ayana média naha guru sakabéhna
geus nyangking élmuna ngeunaan internét? Contona waé
nyieun blog atawa email, geus kajudi teu sakabéh guru bisa ngalarapkeunna. Komo deui sakola anu aya di pasisian, tong boroning mikiran internét, buku sumber jeung nu lainna,
dalah keur indit ka sakola ogé apanan barudak téh
kudu diolo nepi ka mangrébu kali sangkan bisa sakola.
Guru
teu kudu capé
nerangkeun. Lantaran tingal niténan waé barudak anu hog hag diskusi.
Nyawalakeun kamandangna, ngajanggélék jadi hasil kasimpulan matéri.
Genah kadéngéna,
lamun enya téh.
Aya alus jeung goréngna. Alusna meureun diajar budak sangkan mandiri, diajar
ngedalkeun kamandang ka para guru bari jeung teu aya kaéra. Nyieuhkan rasa éra
jeung nimbulkeun rasa percaya diri anu kacida gedéna dina diri barudak. Sedengkeun
kanyataanna? nu aktif nanya, anu aktif méré kamandang téh
paling ngan hiji dua, nu lainna lolobana ngan saukur cicing. Tah lebah dieu pisan peran guru kacida diperlukeunna. Guru kudu noélan sarta nyumangetan siswa
anu éraan
jeung teu percaya diri sangkan ajén kamampuh ngeunaan hal ieu bisa
ningkat. Nambahan gawé deui tah keur para guru.
Perkara alusna, pamaréntah
hayang ngungkulan masalah anu kacida gedéna. Masalah anu tumiba ka barudak khususna siswa. Coba waé
tengetan. Kumaha prilaku barudak ayeuna. Tawuran mahabu, tingkah laku jeung
kasopanan ka kolot sumawono guru turun, pon kitu deui tindakan asusila, mindeng
kadéngé
kajadianna. Nu matak gimir, nu ngalakukeuna geuning barudak sakola kénéh.
Ieu pisan anu jadi cukang lantaran ku naon antukna pamaréntah daria pikeun ngarobah
kurikulum heubeul kunu anyar.
Zaman anu robah. Situasi di
lapangan khususna dina dunia kerja,
heunteu waé
ngabutuhkeun siswa anu pinter wungkul dina segi akademi. Tapi ku zaman ayeuna
loba séktor
peluang usaha ngabutuhkeun
siswa-siswa anu parigel. Pinter dina sagala widang. Pinter nuntaskeun masalah,
pinter nyarita jeung percaya diri. Supel téa meureun ngaranna. Da jeung
enyana loba pisan barudak anu nilai ijasahna garedé. Tapi dina prungna, maranéhna teu bisa parigel
nuntaskeun masalah lantaran salila di sakola lolobana dihuapan.
Kaselempang pamaréntah khususna dina kalakuan barudak, jadi pamikiran utama.
Teu anéh
lamun pamaréntah
nambahan jam pelajaran, khususna PKN
jeung Agama. Anu dipiharep sangkan segi
moral jeung akhlak barudak aya onjoyna tinu enggeus eunggeus. Bisa kaaping ti ayeuna kénéh.
Malah mah ngajanggélék dina nilai sikep sagala. Kacida diperlukeuna guru gemet
nyaliksik perkara kalakuan budak sapopoéna, lantaran aya nilai sikep téa.
Nu leuwih jelasna dina kurikulum 2013 penilaian téh aya kana 3 rupa. Diantarana Kognitif- pengetahuan, skill-keterampilan,
jeung atitude-sikap. Malahan nilai
sikep boga ajén nu leuwih batan
nilai lainna. Ieu nu dipiharep sangkan para guru jeung nu lainna bisa terjun ka lapangan kalawan daria jeung
bener-bener ngaping barudak sangkan jadi jelema anu ‘berakhlak’.
Tapi naha bener bisa ‘berakhlak’ luyu jeung anu
dipikahayang. Di séjén lain, tekhnologi utamana internet jeung nu lainna kacida
diperlukeunna dina kurikulum 2013. Sedeng urang apal sorangan, kumaha pangaruh internét
keur perkembangan jiwa barudak sakola.
Pan mindeng kacaritakeun barudak ngalakukeun tindakan anu teu puguh téh
lantaran mindeng ningali hal anu teu paruguh dina internét. Mugia waé
guru ogé
kolot teu méré
kabébasan
saujratna ka barudak pikeun muka informasi. Angger kudu aya nu ngadamping, ngajéntrékeun
ka maranéhna,
mana informasi nu alus jeung mana anu heunteu. Tekenkeun ka barudak yén
maluruh informasi tina internét
téh
penting, tapi ingetkeun deui yén
muka informasi anu teu pararuguh bisa nyababkeun kabaud kanu teu puguh. Naha bisa dilakonan? Wallohu’alam.***
Nina
Rahayu Nadea. Nulis dina bahasa Indonesia jeung bahasa Sunda. Tulisanna dimuat
di: Pikiran Rakyat, Galamedia, Kabar
Priangan, Majalah Kartini, Analisa Medan, Radar Bojonegoro, Majalah Potret
Banda Aceh, Majalah Baca Banda Aceh, Suara Karya, Suara Daerah, Majalah
Kandaga, Majalah Mangle, SundaMidang, Galura,
Tabloid Ganesha, Tribun Jabar, Koran Merapi Yogyakarta, Majalah HAI.
euyeub kieu nya pasualan kurikulum 2013 teh
BalasHapus